Trainingen afgelast ivm hitte

Trainingen afgelast ivm hitte

Door de TC is besloten dat de gezamenlijke trainingen van woensdag en zaterdag niet door gaan i.v.m. de hitte.

Een keer overslaan en rust nemen is beter dan je lichaam bloot te stellen aan hoge temperaturen met het risico op een hitteberoerte. Kies dan liever voor een hersteltraining in de vorm van wandelen (liefst in het bos), rustig fietsen of ga lekker zwemmen met dit warme weer.

Wil je toch hardlopen? Het advies is om dit dan 's morgen vroeg te doen, wanneer het nog koeler is en de zon nog niet schijnt (liefst voor 7:00 uur). Beperk de loop tot een langzame en korte duurloop. Blijf goed hydrateren en luister vooral goed naar je lichaam! 

Geplaatst op 23-06-2026

Terug naar overzicht