Info trainingen en schema's

Het actuele trainingsschema download je hier.

Het loopt van maandag 29 oktober 2018 t/m zondag 03 februari 2019. Speerpunt hierin is de midwintermarathon in Apeldoorn op zondag 03 februari 2019.

Zowel een 10/15 km schema alsmede een halve marathon schema.

Apeldoorn is echter 10 EM, dus 16,1 km, vandaar dat de afstanden iets minder lang zijn tijdens de duurlopen op zaterdag.

In het voorjaar kijken we naar een halve marathon.

De Springendalloop is opgenomen, net als de culinaire loop van OLC, alsmede Borne en de eerste twee Wooldereslopen in Hengelo.

Deze lopen zijn er in opgenomen als meetmoment voor Apeldoorn.

 

 

Klik hier voor een overzicht van de te lopen intervallen op basis van 10 km wedstrijdtempo (extensief) en op basis van 5 km wedstrijdtempo (intensief).

Je moet uitgaan van de tijd die je loopt op de 10 km. Die staat vooraan vermeldt. Vervolgens kan je dus zien wat je moet lopen bij de intervallen die op het schema staan.

Voorbeeld:
Is jouw tijd op de 10 km 48 minuten, en staat op het schema 200-300-400 extensief, dan loop je de intervallen in 0:53, 1:21 en 1:49.

Bij een intensieve training loop je 0:48, 1:13 en 1:38

Indien je hierover vragen hebt schroom niet om contact op te nemen met één van de trainers!


 

5 oefeningen voor een betere looptechniek ?  Klik hier voor de oefeningen!

Tempotabel     in Word  of  PDF

 
Polsband met km.tijdsindicatie ( om uit te printen).
 
 
Hardloopwijzer (zeer uitgebreide site met tientallen schema's voor beginner tot topper)
 
 
Bereken je BMI (vergelijk je lengte met je gewicht - heb je een gezond gewicht, overgewicht of ben je misschien veel te dun).
 
 
VO2max calculator  (vul je snelste recente tijd en druk op "Bereken" voor je maximale zuurstofopname ) Onderin het schema kun je bijgevoegde normen bekijken onderverdeeld op leeftijd.
 
 
Tussentijden schema  (Deze calculator berekent je tussentijden bij een volkomen "vlak" tempo gedurende de gehele afstand.