Nieuws

Terug

Training zaterdag 8 december

Op zaterdag wordt er door de TC een fartlektraining op het Springendal georganiseerd. We starten om 15.00 uur bij de Beekprik.

Voor ervaren hardlopers

Snel spel Begin met vijf minuten pittig gevolgd door vier minuten rustig, vervolgens vier minuten pittig en drie minuten rustig, en bouw dit verder af tot een minuut pittig. Je kunt deze training ook op het wedstrijdparcours doen of op een route die daarop lijkt. Dat houdt je aandacht gericht op de wedstrijd en vergroot je vertrouwen voor de wedstrijddag. Je kunt deze training zwaarder maken door piramidegewijs het aantal minuten te verhogen en te verlagen: doe een minuut snel gevolgd door een minuut rustig, voeg aan de inspanningsminuut en de rustminuut telkens een minuut toe tot je aan de vijf minuten in een pittig tempo zit. Ga dan over op vier minuten rustig en bouw steeds weer af met een minuut. Het is altijd het beste om de tweede helft van een wedstrijd harder te lopen dan de eerste helft en met deze trainingsvorm gaat dat bijna vanzelf. Loop de laatste snelle stukken met een hogere snelheid dan je wedstrijdtempo.

10 – 15 km groep  

60 minuten fartlektraining “vrije invulling”


Halve marathongroep

70 minuten fartlektraining “vrije invulling”