Info trainingen en schema's

Het actuele trainingsschema download je hier.

De TC heeft een nieuw schema gemaakt en is gericht op snelheidswerk en kortere  duurlopen dan we in de afgelopen maanden gewend waren. Na het voorbereiden op de halve marathon van Diepenheim werken we nu richting de zomer op basis van een 10 km schema.

Bewust is er dus voor gekozen om de te lopen afstanden in te perken en wat meer de nadruk te leggen op tempo’s.

 

 

 

Klik hier voor een overzicht van de te lopen intervallen op basis van 10 km wedstrijdtempo (extensief) en op basis van 5 km wedstrijdtempo (intensief).

Je moet uitgaan van de tijd die je loopt op de 10 km. Die staat vooraan vermeldt. Vervolgens kan je dus zien wat je moet lopen bij de intervallen die op het schema staan.

Voorbeeld:
Is jouw tijd op de 10 km 48 minuten, en staat op het schema 200-300-400 extensief, dan loop je de intervallen in 0:53, 1:21 en 1:49.

Bij een intensieve training loop je 0:48, 1:13 en 1:38

Indien je hierover vragen hebt schroom niet om contact op te nemen met één van de trainers!


 

5 oefeningen voor een betere looptechniek ?  Klik hier voor de oefeningen!

Tempotabel     in Word  of  PDF

 
Polsband met km.tijdsindicatie ( om uit te printen).
 
 
Hardloopwijzer (zeer uitgebreide site met tientallen schema's voor beginner tot topper)
 
 
Bereken je BMI (vergelijk je lengte met je gewicht - heb je een gezond gewicht, overgewicht of ben je misschien veel te dun).
 
 
VO2max calculator  (vul je snelste recente tijd en druk op "Bereken" voor je maximale zuurstofopname ) Onderin het schema kun je bijgevoegde normen bekijken onderverdeeld op leeftijd.
 
 
Tussentijden schema  (Deze calculator berekent je tussentijden bij een volkomen "vlak" tempo gedurende de gehele afstand.