Info trainingen en schema's

Het actuele trainingsschema download je hier.

Vanaf 11 februari is het nieuwe trainingsschema actief wat loopt tot en met 7 april 2019 voor de Kastelenloop Diepenheim.

Schema voor zowel de 10 km groep alsmede de halve marathon groep. Als dit schema afgelopen is gaan we trainen voor korter werk richting de zomer.

Dus meer op snelheid / korter werk / snelle tien.

 

 

Klik hier voor een overzicht van de te lopen intervallen op basis van 10 km wedstrijdtempo (extensief) en op basis van 5 km wedstrijdtempo (intensief).

Je moet uitgaan van de tijd die je loopt op de 10 km. Die staat vooraan vermeldt. Vervolgens kan je dus zien wat je moet lopen bij de intervallen die op het schema staan.

Voorbeeld:
Is jouw tijd op de 10 km 48 minuten, en staat op het schema 200-300-400 extensief, dan loop je de intervallen in 0:53, 1:21 en 1:49.

Bij een intensieve training loop je 0:48, 1:13 en 1:38

Indien je hierover vragen hebt schroom niet om contact op te nemen met één van de trainers!


 

5 oefeningen voor een betere looptechniek ?  Klik hier voor de oefeningen!

Tempotabel     in Word  of  PDF

 
Polsband met km.tijdsindicatie ( om uit te printen).
 
 
Hardloopwijzer (zeer uitgebreide site met tientallen schema's voor beginner tot topper)
 
 
Bereken je BMI (vergelijk je lengte met je gewicht - heb je een gezond gewicht, overgewicht of ben je misschien veel te dun).
 
 
VO2max calculator  (vul je snelste recente tijd en druk op "Bereken" voor je maximale zuurstofopname ) Onderin het schema kun je bijgevoegde normen bekijken onderverdeeld op leeftijd.
 
 
Tussentijden schema  (Deze calculator berekent je tussentijden bij een volkomen "vlak" tempo gedurende de gehele afstand.