Training

De Technische Commissie zorgt voor het opstellen van trainingsschema’s, testlopen, clinics voor beginners, wedstrijden en uitvoeren van 2 trainingen per week.

Deze trainingen zijn op:

Kennismaken/nieuwe leden OLC’93

Wanneer je kennis wil maken met OLC’93 , loop dan gerust eens met ons mee. Er is altijd een trainer aanwezig om 19.15 uur, een kwartier voor aanvang dus, die je kan vertellen over de opzet van de trainingen en begeleiding van de lopers.

Opzet trainingen

Op zaterdagmiddag starten we met een gezamenlijke warming up, waarna we gaan rekken en strekken, met aansluitend het programma van deze middag.

Op woensdagavond doen we de warming up in groepen, de vrije groep en de gerichte groep, waarbij in de gerichte groep de loopscholing centraal staat. De vrije groep werkt een lichter programma af. Na de warming up beginnen we gezamenlijk aan het programma van de avond, meestal een tempotraining, waarbij iedere loper op zijn- of haar eigen niveau (snelheid) de training afwerkt.

En verder

De TC vindt het belangrijk om de tijd tot de aanvang van de training nuttig door te brengen. Ga dus niet stil staan, maar begin alvast lekker met een beetje inlopen, zodat je al redelijk opgewarmd bent als de training gaat beginnen. Dit voorkomt blessures.

De TC vindt het belangrijk om te weten als je wil afwijken van hetgeen die middag of avond op het programma staat. Dus; doe je liever niet mee met bepaalde oefeningen, wil je minder kilometers lopen, wil je eerder weg? Geen probleem, maar vertel het de trainers!  Dit om ongelukken en of misverstanden te voorkomen. Heb je vragen over de opzet van de trainingen, vraag het de trainers! Zij zijn ervoor opgeleid en ze kunnen goede adviezen geven. Schroom dus niet om vragen te stellen.

De TC maakt schema’s en routes in aanloop naar diverse wedstrijden en doet dat met een bepaald doel. Er wordt daarbij onderscheid gemaakt tussen lopers die zich voorbereiden op bijv.  een 10 km wedstrijd en lopers die zich voorbereiden op een halve marathon. Een schema bevat een opbouw en er wordt goed gekeken naar de arbeid – rust verhouding. In een periode van 3 weken vindt er een opbouw plaats van relatief licht, naar zwaarder en de 3e week is dan steeds het zwaarst, waarna de 4e week weer licht is om te herstellen van de inspanningen. Wanneer je een schema serieus neemt en netjes volgt, dan zal je merken dat je een betere loper wordt.

De TC wenst alle lopers veel loopplezier toe bij OLC’93.