Nieuws

Terug

Impressie OLC weekend Osnabrück

Als organisatie en deelnemers hadden we gehoopt op een mooi weekend samen weg. En dat is zeker gelukt. We hadden in het weekend van 1-3 september prachtig weer, en met een grote groep OLC-ers is het een fantastisch en sportief succesvol weekend geworden.

Oftewel een OLC-jubileum-waardige-gebeurtenis waarop iedereen mooi terugkijkt.

Op zaterdagochtend vertrokken met een bus vol enthousiaste OLC-ers om vanaf 15:30 uur te gaan deelnemen aan de Osnabrücker Land Marathon (OLM) te Wissingen (op 12km van Osnabrück gelegen).

Met 2 deelnemers op de marathon, 4 op de halve, 23 op de kwart en 5 voor de nordic walking was OLC veruit de grootste groep. En dat niet alleen. Naast vele 1e plaatsen op alle afstanden in de verschillende leeftijdscategorieën heeft OLC ook beslag weten te leggen op de overall 3e plek dames op de halve marathon (Giny Steggink), de 3e plek overall heren op de hele marathon (Andre oude Vrielink) en een 1e plek overall dames op de hele marathon (Miriam van Wanrooij). Een prachtige sportieve prestatie.

De Osnabrücker Land Marathon was extra zwaar door zijn hoogteverschil. Maar echt een prachtige omgeving en landschap waar we mochten lopen. Tel daarbij op de ‘kaffee mit küchen’, onbeperkt alcoholvrije bier na afloop om de koolhydraten aan te vullen, bratwürst met brötchen, live muziek en kneuterige gezelligheid op zijn Duits …… en je hebt alle ingrediënten om hier volgend jaar weer naar toe te gaan met een bus. Het was gewoon een feestje!

De zaterdagavond hebben we bij restaurant Weinkrüger in Osnabrück afgesloten met lekker eten en drinken.

Op zondagochtend na een goed ontbijt in het Ibis Hotel waar we verbleven dat weekend zijn we om 11:30 uur in twee groepen onder begeleiding van gidsen door Osnabrück gefietst. Met het prachtige zomerweer geen straf. De stad Osnabrück heeft mij daarbij positief erg verrast met de vele mooie gebouwen, natuur en gezellige binnenstad met vele terrassen.

Na ruim 3 uur fietsen kwamen we weer terug in het hotel en zijn we om 16:00 uur de binnenstad ingelopen om het festijn ‘Osnabrück isst gut’ bij te wonen. Rond middernacht hebben met ons alleen op het terras de dag geëvalueerd en afgesloten.

Met nog 20 OLC-ers over op de maandag (een deel van de groep is op zaterdagavond terug gegaan en een deel op zondagavond) zijn we ’s morgens met de bus naar Bad Iburg gegaan waar we rondgelopen hebben op de Laga (Landesgartenschau). Vooral het boomtoppenpad was daarbij een hoogtepunt!!! Verder was het veel relaxen en ook genieten op het terras.

De maandag is afgesloten in de binnenstad van Osnabrück bij bierbrouwerij Ramphendahl Hausbrauerei met een rondleiding en aansluitend een fijne maaltijd met de nodige gerstenat uit de brouwerij.

De bus terug naar huis arriveerde om 17:45 uur en rond 19:30 uur waren we allen weer veilig thuis.

Voor zover ik heb vernomen heeft iedereen het een erg leuk weekend gevonden en kan ik gerust stellen dat het voor herhaling vatbaar is.

Ik wil iedereen danken voor de gezelligheid en hoop zelf ook van harte dat de wedstrijd die we zaterdag hebben gelopen in Wissingen (OLM) volgend jaar weer op de agenda komt.

Miranda Lansink en Frans Wilbers bijzondere dank voor jullie inzet en vele prettige overleggen waarmee we dit samen hebben mogen organiseren voor de jubilerende OLC.

De foto's zijn te vinden in het fotoboek.